Justin Stories -
DATUM: 2013-02-07 | TID: 16:06:53

Några frågor till er!

1. Hur många kapitel ska publiceras varje vecka för att man ska ha en bra uppdatering?
 
2. Vad är det viktigaste med en novellblogg?
 
3. I vilket kapitel kan tidigast de två huvudpersonerna (i detta fallet Justin & Melanie) bli tillsammans för att det inte ska gå för fort fram? Jag har en plan för detta, men jag vill veta vad ni tycker om det så att jag kan se om det "funkar".
 
4. Hur långt tycker ni ett kapitel ska vara?
 
5. Vad bör jag förbättra?
 
Har du inte läst kapitel 13 än? Det finns under detta inlägg.

Kommentarer
DATUM: 2013-02-07 | TID: 16:31:42
Postat av: Malin

1: Jag tycker det ska vara max 1 per vecka, så man hinner längta!
2: Att man får läsarsug, att man lixom vill fortsätta läsa för att de är spännande.
3: Ingen aning faktiskt...
4: Ungefär så långt som 13 var, så att man inte blir as trött.
5. Jag tycker du gör ett jättebra jobb! Haha, du är jätteduktig verkligen.

DATUM: 2013-02-07 | TID: 17:31:12
Postat av: Celebnovell (Romina)

1: 1-2 kapitel per vecka!
2: Handlingen på novellen och det ska vara välskrivet.
3: -
4:Kanske 3 - 3½ sida i word.
5:Du är asbra som du är!

DATUM: 2013-02-07 | TID: 19:15:09
Postat av: FELIICIA

1. 2-3 kapitel i veckan är lagom. Men skriver man som du så är 1 kapitel i veckan bra!!
2. Novellens handling, att allt ska vara trovärdigt! :)
3. asså jag är skitdålig på det dära, haha men inte för sent för då blir blir det jobbigt att läsa deras kompisrelation, men inte för tidigt för man vill se hur "känslorna växer" eller vad jag ska kalla det? hahaha
4. Lagom, inte för långt och inte för kort. Jag vet inte hur många ord ni skriver men kapitel som du skriver nu är lagom :)
5. Det finns inget att förbättra, du är redan grym!

DATUM: 2013-02-07 | TID: 20:57:53
Postat av: Farin

1. Runt tre, I Guess. Iaf vad jag tkr.
2. Har själv aldrig gett ett skit åt, designen, men är det en novellblogg så antar jag väl att det berättelsen.
3. Typ trettio.
4. Typ 3000-4000 ord.
5. Jaadu, haha, updaten? ;)

DATUM: 2013-02-07 | TID: 22:02:56
Postat av: Matilda

1. 2-3 ggr per vecka tycker jag :) elle iaf typ 2 och ibland överraska oss med 3, haha

2. Jag tycker det viktigaste är att man vill skriva. Att man inte bara lägger av mitt i allt ihop och inte ger någon förklaring. Att det är mycket kärlek i novellen. Att det händer saker, oväntade och överraskande. Och att man kan gråta en skvätt ibland och skratta ibland.

3. Kapitel 17 kanske :) haha

4.om du går in på jbieberstorys.blogg.se så tycker jag ungefär så långa kapitel, ibland längre ibland kortare.
5. Jag tycker att uppdateringen kan bli bättre, och sen typ det jag har skrivit där uppe :)

Men annars är den jätte bra! Kraaaaaaam

DATUM: 2013-02-07 | TID: 22:50:00
Postat av: Anonym

1. 3-4 gånger i veckan,
2. Att det händer saker
3. Inte än iaf.. Men om några kapitel kanske :)
4. Så som förra kapitlet.
5. Uppdateringen

DATUM: 2013-02-08 | TID: 09:03:30
Postat av: Viktoria

1. Ca 2, men det beror förstås på hur upptagen du är och hur mycket tid du har till att skriva nu speciellt när det är NP.

2. Handlingen ska vara rimlig och bra, helst en unik handling å många noveller ofta handlar om samma saker.

3. Jag tycker att du ska köra så som du vill, då du verkar ha en plan. Det är din novell du skriver som du tycker.. Passar det inte någon så.. får man väl tåla det.

4. Ca 2-3 sidor minst på word :)

5. Just nu hittar jag inget du behöver förbättra. Kör bara på! Enligt mig är novellen perfekt som den är.

Längtar till Kap 14 :D

DATUM: 2013-02-08 | TID: 13:54:48
Postat av: Emma

Jag tycker det ska vara 2 kapitel i veckan för det blir mycket roligare då

DATUM: 2013-02-08 | TID: 16:34:07
Postat av: Filippa

1. Beror ju på längden av kapitlena, men 1-2 gånger tycker jag är bra.
2. Att storyn är unik, och att det är väl skrivet. Din novell passar perfekt in på de kriterierna, btw ;)
3. Jag vet inte faktiskt, men jag tror att vad du än har planerat så är det bra. Det är ju awsome hittills så?
4. Runt 2000 ord?
5. Tycker novellen är perfekt som den är.

DATUM: 2013-02-08 | TID: 17:16:09
Postat av: Anonym

2 kapitel per vecka! Annars går det för lång tid och man glömmer bort novellen eller tappar intresset! Det viktigaste med en novellblogg är också uppdateringen! Du äger, puss!

DATUM: 2013-02-10 | TID: 20:51:37
Postat av: Carro Andersson

1. 1-2 gånger räcker absolut!

2. Att den händer mycket, blandade perspektiv och känslor i novellen.

3. 15 eller 16

4. 3000 ord räcker gott och väl!!

5. Du BÖR fortsätta som du gör! Du är grym!
Keep doing what u doing.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback